Aentwaerps.be - alles over d'Aentwaerpse taal

Aentwaerps Nederlands

Menu

... of dobbelklikt oep iênder welk Aentwaerps woord oep deze site!

De zoaderkempe: Hests
27 juni 2009, 14:56
Dennoman
Arree veroat,

Ik zen uitgenoëdigd deu de Grytolle en me goan hie direct van de geleegenhâd gebroak moake vee 't iën en 't ander te koome vertelle over mân dialect. Ik zen dus van Hest (Heist-op-den-Berg), en der zen hie nog een hiël oantal schoën utdrikkinge die toch wel de moeite woad zèn, der is zelfs nen boek van geschreeve. As 't er iemand em moet hemme, zallek wel ne kië in de Standoard Boekhandel geun zien.

't Is de bedoeling dakkik hie een oantal woorde en utdrikkinge kom poste en gelle meegt dan nen hiëlen dag groeie (raden) wattadadierallemoal betiëkent :p

De utdrikking van den dag:

Leeven in Brissel in a hannen hemme. (Leuven en Brussel in je handen hebben)

Ghèt tot merrege den tâd.
27 juni 2009, 15:16
Grytolle
Welkom :D
27 juni 2009, 19:42
Krommenaas
welkom!

d'uitdrukking: heel machtig zijn?
28 juni 2009, 09:14
Dennoman
Merci de manne, merci.

Spâtig genoeg hee niemand et just. D'utdrukking betiëkent: goei koaten emme (goeie kaarten/een goeie hand hebben).

De volgende:
Oan de groëte poot goan belle (aan de grote poort aanbellen)
28 juni 2009, 10:15
Krommenaas
bekan doêdgon?
28 juni 2009, 11:25
Dennoman
Nieje nieje, kzal al nen tip geeve: 't hee mè de liefde te moake.

En lee da hie nâ oan mâ of marcheert vlaamswoordenboek.be nimieje?
28 juni 2009, 12:42
Grytolle
Volges mij waerkt 'em wel
28 juni 2009, 12:58
Dennoman
Yeh, nâ wel, mor hâ loadde iejer nogal troag.
28 juni 2009, 14:42
Krommenaas
gon stouwe ba iên da' ge toch ni kund krijge?

btw grutol meerajen eh!
28 juni 2009, 15:34
Doederik
mor eu dennoman, is er gi verschil t'oëre tusse ui en aa? Ge schrefd die alletwië as oa, mor bà màn wete zou dor wel e verschil tusse mutte zitte.
28 juni 2009, 15:41
Grytolle
'k zou raje (wörmeh da'k bekan em meegeraajd lak as de kroemmenaas wou!) da' de aa ginne naslag ee mor de ui normaal gezing wel!

en die uitdrukking dan... een aanvraag doeng oem toegang te krijge toet (:D) de liefdesgrot der genoemde vrou!
28 juni 2009, 15:52
Doederik
ja ik zou oek peize da ui oä is e aa oa zongder naslag. oa vör ui em ek iig wel miër gezien bà mengse uit de kempe (een ex lief schreef altijd "foaf"
28 juni 2009, 15:55
Doederik
Nog wel een vraag over et (zuider)kempisj, k ken nog iemand dad "arree" zeed ipv algemiën vloms "allee/allez", nae bestòd "arrè" in 't aentwaerps oek wel mor kunde ni in alle gevalle van "allez" gebruike...
28 juni 2009, 15:56
Doederik
hmm de eigentlakke vraag vergete, is er dus e verschil tusse allee en arree, of zegd' alliën mor arree, of zèn z' alletwië etzelfste?
28 juni 2009, 16:01
Grytolle
Arret is toch fraens vör halt?
28 juni 2009, 16:24
Dennoman
De Kroemmenoas heeget gegroeid!

Joat, ik schraaf de "ui" en de "aa" allebâ gelek "oa", mo ge mit a gewoën ne mier ronde klaank inbelde bij "oa" é, zoë miër "owa", mor dan ni zoë oepvallend.

Diejen "arrè" verschilt wel e klaan bikke van derp tot derp hie. Welle zegge da pertang redelek dikkes, mo ge hoërt allebâ (allè en arrè).