19 juli 2009, 20:10
Krommenaas
|
vandaag in m'ne mail gekrege, super oem te zing: nen tocht deur Aentwaerpe gefilmd rond 1900. |
19 juli 2009, 22:41
Doederik
|
fat! |
19 februare 2010, 18:10
Luc
|
http://www.youtube.com/watch?v=oqXIn0i5Oys |
7 meêrt 2010, 22:31
derek
|
Das gefilmd van oep het dak van ne peerdentram : waar is dat gefilmd - scene 1 : Pelikaanstraat naast de centers tussen kievitstraat en vestingtraat - scene 2 : Dekeyserlei ter hoogte van de breydelstr tot aan den boulevard - scene 3 : De meir ter hoogte van de Eikenstraat - scene 4 : de meir ter hoogte van het koninklijk paleis tot aan de lange klarenstraat - scene 5 : weet ik niet zeker maar ik denk de pompstraat naar het noorden kijkend richting St Andriesstr of de hofstraat richting zirkstraat (meest waarschijnlijke) - scene 6 : is dan de andere kant en daarom denk ik aan de hofstraat - scene 7 : de jan blom straat (ook wel t'waaigat genoemd) kijkend richting groenplaats - scene 8 : steen plein en het gerestaureerde Steen ( ook de Pont genoemd ) na de rechtrekking van de Schelde - scene 9 : de pont (de veerboot - ook de st annekesboot) en een paarde kar die aan boord gaat, - scene 10 : de afvaart - scene 11 : ongslivrauwentore gezien vanaf de post over het dak van de kios |