| 26 januare 2010, 17:03
|
| Zen allemol verwaerkt! Wa bleik betreft sto' der ba bliêk da 't oek bleik kan zen mor sto' diezelfste betiêkenis daar nochtans ni bij, da klopt nog ni persies. 't Goh nog alted ni' vlotshes oem suggestes tóe te vóege, 'k gon doroem e vakske "bron" tóevóege wor da' ge kund schrijve van waar da' ge 't woord kend (bvb van iemand die 't oep dees forum is kome suggerere), as er dan later twijfel over da woord is wete w'óe betroubaar da' d'oêrsproenkelijke bron was. |
| 28 januare 2010, 20:00
|
| 'k Em zoewizoê de lesten tijd weinig tijd oem ier te poste lot staan woorde derin te zette ('k neem aan meh oe boeleke van 't zelfste) dus al die suggestes derin zette go nog wel efkes oep z'n eige late wachte vriês ek |
| 29 januare 2010, 17:37
|
| 'k em die woorden toegevuugd da 'k kost vinne |
| 30 januare 2010, 12:11
|
| ne voenk? ik zou zeggen "een voenk" |
| 30 januare 2010, 12:57
|
| aanpassen dan:P aangezien de suggereerder ook "een" koek schreef, kende 'k et geslacht toe da 'k zelf geleerd heb |
| 31 januare 2010, 17:39
|
| k wou iêst nog wachten oep de Krommenaas z'n meining want mij gevuul zit oek ni alted just. of messching is er variase meugelak. gaf de Vandaal alliên mor mannelak? |
| 1 februare 2010, 09:12
|
| vandale zee de ~ 't ouw gruun boekske zee v(m) WNT zee v, zelden m. tis e woord da vrouwelijk wier in 't middelnederlands (ging uit op -e) ik denk da 'k et m. heb geleerd van mijnen oostvlaamsen irc-maat in elk geval, krommenaas z'n mening ozu idd welkom zen:p |
| 1 februare 2010, 11:07
|
| en comunnisaai vin ek nog altij een bitje twijfelachtig. zeker die -i- int midde |
| 1 februare 2010, 13:54
|
| ja, in 't commentveld in 't formulier schreef ek da 'k "communnesaai" verwachtte |
| 1 februare 2010, 21:35
|
| bijiên: is ni ni eerder altijd baiên? k em da denkk nog ni me een 'volle' ij g'oêrd... |
| 2 februare 2010, 15:48
|
Doederik (1 februare 2010, 21:35)
bijiên: is ni ni eerder altijd baiên? k em da denkk nog ni me een 'volle' ij g'oêrd...
komd uit e lieke mor baiên is veule couraenter idd |
| 2 februare 2010, 15:49
|
| oêre suffixe thuis in ne woordenboek? gelak -aent ik vin van ni aangezing da 't gin woorde zen :) |
| 2 februare 2010, 17:22
|
| 'k em nog noêt ne woordenboek gezing waarda' ze giên suffixen in steke |
| 2 februare 2010, 20:20
|
| ikke nog noêt iêne meh, mor 'k em misschin ni' goe' gekeke. zegd is waar da' da normaal dan moet ston? want 'k vin et ni zelfs as ek er nor zuuk. |
| 2 februare 2010, 20:29
|
| o_O mijn vandales zitten er vol van bvb -atie onder a |
| 2 februare 2010, 20:50
|
| -atie de -atie (vrouwelijk) het verrichten van de door het grondwoord genoemde handeling, en het resultaat daarvan (op basis van uitheemse werkwoorden op -eren) context installatie, sollicitatie -a·ge1 de -age (vrouwelijk), de -ages 1 het verrichten van de door het grondwoord genoemde handeling, en het resultaat daarvan (op basis van uitheemse werkwoorden op -eren) context rapportage, spionage 2 het geheel van het door het grondwoord genoemde (op basis van zelfstandige naamwoorden) context bosschage, tuigage -a·ge2 het -age, de -ages hoeveelheid van het door het grondwoord genoemde context percentage, voltage |
| 2 februare 2010, 22:00
|
| en sto' da dan tussen ath en atj of iêlemol in 't begin ba de a of vörme de suffixen een apart oêfdstukske? |
| 2 februare 2010, 22:40
|
| gewoên tussen d'aender woorde, denk 'kik - g'alfabetiseerd alsof 't streppeke der ni was.. mor 't was laenk geleje da 'k ne papiere vandale zag in mannen electronischen is 't zeker zoê tenminste, en oek in de WNT |
| 3 februare 2010, 09:00
|
| "oorn": ik zou da "ore" uitspreken, en dus alleen de n voor klinker. nen ore, twiê ores, een oreke |
| 3 februare 2010, 22:00
|
Doederik (3 februare 2010, 09:00)
"oorn": ik zou da "ore" uitspreken, en dus alleen de n voor klinker.
nen ore, twiê ores, een oreke
|