| 28 mei 2010, 11:25
|
| 'k bedenk mah zjust dad iemand "vanzelêves" od tóegevugd on Vloms woordeboek, dus meh een bijwoordelak' s. Da's een argument (b'alve d'absense van persoênscongruensen en da-g-et noêt ni' "van z'n lêven" is) oem et oniên te schrijve. Wa' vinde golle? |
| 28 mei 2010, 14:38
|
| idd, mag oniên |
| 28 mei 2010, 20:16
|
| zal ek dan nog e lemma aanmaken, of gon me alles oniên doeng? |
| 29 mei 2010, 10:09
|
| euh, der is dus iê woord: vanzelêve. 'k snap de vraag ni. |
| 29 mei 2010, 11:51
|
| 'k od gistere "lêve, van ze ~" tóegevugd, en in de liekesdatabase staget al 4-5 kiêr as "van ze lêve" |
| 31 mei 2010, 21:21
|
| altijd oniên |
| 31 mei 2010, 22:24
|
| alles aangepast! |
| 1 juni 2010, 09:31
|
| :x |
| 5 juni 2010, 19:11
|
| Te lui vör een beter topic te zuke, mor 'k zag just bah "aanjaere" da-g-et er as aanzjaeren instoeng. Wad is de bron van die zj? t lekt mah gewoên aan + jaerd te zen (aan+aarden dus eigentlijk). A'k me ni' vergis was et een suggeste van iemand ier oep de site (ni' van ons gedrijend) en schreef em et meh een -j- en is er oep oe vraag ofda 't zj of j was noêt gin aentword gekome mor 't kan zen da 'k abuus zen zenne. Aanjaere meh een J lekt mah gewoên logischer (en natuurlijker oek al ken ek et woord zelf ni) |
| 6 juni 2010, 19:33
|
| g'ed worschijlijk gelijk, veraenderd mor! |
| 18 juni 2010, 20:33
|
| Man bomma was vandaag oep bezuuk, en 'k oêrden et miêrvoud "boebbele" van "nen boebbel". (gelak in echt Aentwaerps oek aender woorden oep -el e miêrvoud oep -elen emme; gelak as meubel - meubele en appel - appele) Ier stod alliên "boebbels" in de woordenboek, 'k neem aan da' dad oek de miêst vörkomende vörm is segeworrig, aangezing da' de miêste -el-woorden oep -els ötgaan, dus 'k dierf et lemma ni te veraendere zonder 't ier efkes iêst te vrage. 'k Denk "boebbele" nog al is in een boekske gezien 't emme mor zeker weet ek et ni want 't is al laenk geleje) |
| 19 juni 2010, 07:20
|
| zet der mor bij, dus boebbels/boebele(n) enz... |
| 20 juni 2010, 17:10
|
| verkl.woord van baenk stoh "baenkske/bankske"... ik zou "bangeske" zegge, gelak "plangeske" van plaenk, of is da 'fout'? |
| 20 juni 2010, 17:12
|
| ow en in 't miêrvoud mutte wel de (n) schrijven en in 't verkleinwoord ni? bah nief woorden in den diksjonair bedoel ek... Allez zoe leek et mij toch gedaan te zen in de woorde da' ge zelf od toegevuugd, mor iêmol zeker was ek ni... (zoe edde 't toch gedaan bah bv. tette(n), tetshe. ) |
| 20 juni 2010, 19:14
|
Doederik (20 juni 2010, 17:12)
ow en in 't miêrvoud mutte wel de (n) schrijven en in 't verkleinwoord ni? bah nief woorden in den diksjonair bedoel ek...
Allez zoe leek et mij toch gedaan te zen in de woorde da' ge zelf od toegevuugd, mor iêmol zeker was ek ni... (zoe edde 't toch gedaan bah bv. tette(n), tetshe. )
ja 't en da stod oek zoê in d'aendleiding :P |
| 30 juni 2010, 18:56
|
| http://ctb.kantl.be/corpora/CPWNL/CPWNL.xq |